Günümüzde işletmelerin uluslararası pazarlamada paylarını artırmaları, fiyatlarını istikrarlı hale getirmeleri ve kârlarını maksimize etmeleri önem kazanmaktadır. Uluslararası pazarlama, işletmelere geniş müşteri kitlelerine ulaşma fırsatı sunarken, pazarlama stratejileri de bu süreçte kritik bir rol oynamaktadır. Özellikle, uluslararası pazara açılan işletmelerin fiyat stratejileri, piyasada kalıcılık sağlama ve rekabet avantajı elde etme açısından kilit öneme sahiptir. İşletme performansı, belirlenen fiyat ile yakından ilişkilidir; zira pazarlama karmasının bir elemanı olan fiyat, işletmelere gelir sağlarken, diğer unsurlar maliyet olarak yansımaktadır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, fiyat stratejilerinin işletme performansı üzerindeki etkilerini incelemektir. Ayrıca, fiyat stratejileri ile işletme performansı arasında bir ilişki olup olmadığının tespit edilmesi de hedeflenmiştir. Araştırma için Sivas Sanayi ve Ticaret Odası’ndan temin edilen 136 mobilya işletmesi listesi kullanılarak yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş ve tam sayım örneklemesine gidilmiştir. Pazarlama müdürleri ile yapılan görüşmeler sonucunda 103 anket formu geri dönüş sağlamıştır. Yüksek geri dönüş oranı, araştırmanın evrenini temsil etmesi açısından yeterli kabul edilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yönteminden faydalanarak SPSS İstatistik Paket Programı ile regresyon ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Çalışma sonucunda fiyat stratejilerinin işletme performansı üzerinde anlamlı bir etki yaratmadığını bulgusu elde edilmiştir.
Desteklerinizden dolayı teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Pricing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2025 |
Submission Date | October 21, 2024 |
Acceptance Date | December 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 3 Issue: 2 |