Günümüzde teknolojinin ilerlemesi, iletişim şekillerini derinden etkileyerek sosyal medya araçlarını gündelik yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline getirmiştir. Bu bağlamda, Instagram'ın özellikle genç kuşaklar, özellikle de Z kuşağı üzerindeki etkisi önem kazanmıştır. İşletmeler, Z kuşağına ulaşma çabalarını bu sosyal platform üzerinden sürdürmekte ve bu kapsamda Instagram reklamlarını kullanmaktadır. Çalışmanın temel amacı, Instagram reklamlarının Z kuşağının instagram reklamlarına yönelik satın alma davranışları ile ilişkisini değerlendirmektir. Reklam içeriği ve kullanıcı algısının satın alma süreçlerine olan etkileri ana odak noktasını oluştururken, yapılan literatür taraması genç kuşakların Instagram reklamlarına yönelik algılarını, Z kuşağının özelliklerini ve sosyal medyanın satın alma davranışları üzerindeki etkilerini içermektedir. Ayrıca, genç kuşakların reklamlara duyarlılıklarını, fenomen etkisini, reklam ve gönderilere güvenilirliklerini etkileyen faktörleri de ortaya koymaktadır. Z kuşağının Instagram reklamlarına yönelik algılarının satın alma davranışlarına olan etkilerini ortaya koymaktadır. İkincil veriler ile yapılan araştırmanın sonuçları, Instagram reklamlarının genç kuşaklar üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda, işletmelere genç kuşakları etkilemek için reklam stratejilerini bu platforma göre düzenlemeleri ve içeriklerini duygusal ve rasyonel öğelerle zenginleştirmeleri önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Digital Marketing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 9, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | February 2, 2024 |
Acceptance Date | June 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 3 Issue: 1 |